Remont pruge na dionici od Sarajeva do Bradine bit će završen do septembra, kada se može očekivati saobraćanje talgo vozova Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine. Četrdeset kilometara pruge i tri kilometra najmodernijeg tunela u Evropi “Ivan” finansiraju se kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicione banke (EIB), u iznosu blizu 25 miliona eura.

Projekat je radila kompanija Generale Costruzioni Feroviarie (GCF) iz Italije i Hering iz Širokog Brijega zajedno s podizvođačem radova firmom Step iz Sarajeva. Prema riječima predstavnika firme GCF Enesa Haračića, rekonstrukcija pruge je počela u aprilu prošle godine, a svečano otvaranje pruge se može očekivati u septembru.

“Pruga je u potpunosti spremna za talgo vozove jer se radi o najmodernijim vozovima u Evropi. Željeznice FBiH su izuzetno zadovoljne našim radom te su izrazili nadu i volju da nakon remonta pruge talgo vozovi počnu saobraćati prema jugu BiH. Prilikom izvođenja radova naišli smo na loše stanje postojeće pruge koja već godinama nije bila održavana na pravi način. Stare šine i drveni pragovi su zamijenjeni novim i betonskim, po uzoru na evropske. Radnici su također imali problema s određenim područjima koja su bila minirana, što je stvaralo dodatni problem prilikom remonta pruge. Postavljene su moderne šine koje su duže od 100 metara, a većina materijala je nabavljana od firmi iz BiH”, kazao je Haračić.

U različitim vremenskim periodima na remontu pruge je bilo angažirano više od 300 radnika. Najkompleksniji dio rekonstrukcije željezničke pruge od Sarajeva do Bradine uključuje čak 19 mostova i 11 tunela te tri kilometra tunela “Ivan”, poznatog saobraćajnog “uskog grla”, kroz koji se do sada zbog dotrajalosti pruge saobraćaj odvijao vrlo otežano brzinom od 20-ak kilometara na sat.

Firma GCF, kao jedna od vodećih firmi koja se bavi remontom pruge u Evropi, s velikim iskustvom na području Maroka, Italije, Švicarske, Turske, Danske i BiH, potpisala je ugovor sa Željezničkom korporacijom BiH i Željeznicama FBiH. Enes Haračić iz GFC-a navodi kako su već ušteđena velika finansijska sredstva koja se namjeravaju utrošiti na remont pruge do Sarajeva.

“Konkretno želimo nastaviti raditi na dionici od Alipašinog Mosta do Željezničke stanice u Sarajevu i tako zaokružiti priču. Remont pruge se radi pod saobraćajem, u smislu da se on zatvori na deset sati, radnici urade svoj dio posla i onda se mašine sklone kako bi vozovi mogli nesmetano saobraćati”, dodaje naš sagovornik.

Prije 125 godina u Sarajevo je stigao prvi voz koji je uspostavio komunikaciju od unutrašnjosti zemlje ka moru. Najveći problem predstavljalo je rješavanje najteže dionice pruge – vododijelnice na Ivan Sedlu (876 m) koja je u zračnoj udaljenosti svega 14 kilometara od Konjica, s visinskom razlikom od 600 metara, i predstavljala je posebne tehničke poteškoće.

Pored turističkog, željeznički saobraćaj na ovoj dionici, koja je sastavni dio međunarodnog Koridora 5C uvrštenog u tzv. Sveobuhvatnu mrežu željezničkih pruga regiona (SEETO Rail Comprehensive Network), imat će direktan i pozitivan efekat na konkurentnost pojedinih industrijskih grana u BiH, navode iz GFC-a.

Nakon potpunog remonta željezničke pruge bit će osigurani svi tehnički uslovi i zadovoljeni standardi koji će dozvoljavati brzinu vozova od 100 do 120 km/h uz ograničenja trase i uspone na remontiranoj dionici. Podsjećamo, u periodu od 2010. do 2012. godine trajalo je remontiranje pruge od Bradine do Čapljine i granice s Hrvatskom.